AUTOSERVIS / DIAGNOSTIKA A ELEKTRO


DIAGNOSTIKA
A ELEKTRO

PROFESIONÁLNÍ DIGNOSTIKA
VČETNĚ OPRAV ŘÍDÍCH JEDNOTEK

Automobilová diagnostika je systém digitálně pracujících řídicích jednotek (ECU) v automobilech. Automobilová diagnostika je cílený postup, který vede k odhalení závady na voze nebo k nastavení či změnám konfigurací jednotlivých zařízení. V Cars Forever disponujeme diagnostikou pro všechny druhy a typy vozidel.

Diagnostika ECU probíhá po připojení diagnostického přístroje k vozidlu prostřednictvím diagnostické zásuvky. Tato zásuvka bývá umístěna většinou v blízkosti sedadla řidiče nebo v motorovém prostoru.

KONTAKT ×

ZÁKLADNÍ FUNKCE
DIAGNOSTIKY VE VOZE

Identifikační služby – zobrazení informací o ECU, zejména objednací číslo, výrobce, datum programování

Výpis paměti závad – seznam chyb, které od poslední diagnostiky systému byly přítomny s rozlišením druhu chybu

Čtení měřených hodnot – zobrazení jednotlivých veličin měřených ECU, případně zobrazení dat přijatých od dalších systémů

Test akčních členů – testování akčních členů připojených k ECU

Nastavení parametrů ECU – reset servisních intervalů, provedení základního nastavení, přizpůsobení různých parametrů, korekce měřených hodnot

Bezpečnostní funkce – odemčení přístupu do ECU (zadání PIN kódu, RSA autorizace)

Aktualizace firmware – výměna kalibračních dat nebo programového vybavení


SLUŽBY AUTODIAGNOSTIKY
A ELEKTRO PRACÍ

STARTOVACÍ DÁVKA
 

  • Při potížích se starty u zahřátého vozidla
  • Určeno pro koncernové motory 1,9TDi 66kW, 81kW, 85kW a 96k, dále pro 1,9TDi PD 77kW a 2,0TDi PD 103kW
  • Pokud máte problémy se startováním u zahřátého motoru, kdy motor dlouho točí než se podaří nastartovat,tak se tento problém dost často řeší výměnou autobaterie, startéru nebo vstřikovačů.
  • Tato oprava je poměrně nákladná.
  • Této drahé investici můžete předejít úpravou startovací dávky.
  • Startovací dávku lze upravit diagnostikou nebo softwarovou úpravou.
  • Na rozdíl od diagnostiky, kde se zvyšuje dávka paliva,diagnostikou snižujeme startovací otáčky.
  • Takto provedená úprava je k autu šetrnější.

HARDWAROVÉ OPRAVY ŘÍDÍCÍCH JEDNOTEK
 

  • Oprava řídicí jednotky
  • Zkontrolujeme, přeměříme a poté provedeme konečnou opravu ŘJ.
  • Varujeme před amatérskými zásahy a pokusy o opravu.
  • Bez potřebných odborných znalostí můžete ŘJ trvale poškodit.
  • Cena provedené opravy poškozené ŘJ je několikanásobně levnější než nákup nové.
  • Výměna za repasovanou řídicí jednotku
  • V případě, že ŘJ je neopravitelná, zajistíme ŘJ stejného typu a přizpůsobíme ji pro Vaše vozidlo.
  • Nahrajeme originální software potřebný pro správnou komunikaci ve Vašem vozidle.
  • Tato výměna je stále výrazně levnější než koupě nového kusu.

Výměna jednotky za novou

Zajišťujeme nové řídící jednotky, nakupujeme je ve velkém množství, aby cena byla co nejpříznivější.

IMOBILIZÉRY
 

  • Zjištění kódu login - opravy a zrušení imobilizérů - programování klíčů
  • Funkce imobilizéru spočívá v ochraně vozidla proti jeho neoprávněnému užití.
  • V klíči je proto uložen elektronický kód,který při správné funkci celého systému "odemkne" řídící jednotky a umožní vozidlu nastartovat.
  • V případě, že některé z řídících jednotek systému imobilizéru přestane fungovat a je potřeba ji vyměnit za jinou, musí se přizpůsobit ostatním jednotkám ve voze.
  • Kód imobilizéru je nutný také pro přístup k podrobným nastavením ve vozidle,jako je přizpůsobení nových klíčů, úprava konfigurace atd.v závislosti na typu vozidla.
  • Tento kód je dodáván při koupi vozidla na přívěšku připevněném na klíčích popř. jako karta.

AIRBAG
 

  • Reaktivace jednotek - opravy softwaru - konfigurace znovunabití jednotek
  • Provádíme reaktivaci, opětovné "nabití" řídících jednotek airbagů.
  • Po aktivaci airbagu dojde v jeho řídící jednotce k uložení informací o nárazu, a proto se stává dále nefunkčním.
  • Umíme aktivovanou jednotku zcela resetovat, a tím vymazat informace o nehodě. Jednotka se stává opět funkční a může být znovu použita.
  • Upozorňujeme,že tímto způsobem reaktivované řídící jednotky airbagů jsou určeny pouze pro testovací účely.
  • Výrobce automobilů nedoporučuje jejich použití při provozu vozidla.

NAVIGACE

Zapomněli jste kód k navigaci nebo Vám jej předchozí majitel nesdělil? Zjistíme Váš kód. A to u všech nejpoužívanějších typů navigací a u mnoha modelů bez nutnosti rozebírání a rizika poškození. U vybraných značek jsme schopni nahrát české menu.

  • Čeština
  • Zjištění kódu
  • Zrušení kódu - odblokování

AUTORÁDIA

Zapomněli jste kód k autorádiu? Zjistíme kód u všech nejpoužívanějších typů autorádií bez nutnosti rozebírání. Odblokujeme i zablokovaný přístroj Cod, Code, Safe, Locked apod. U vybraných modelů umožníme nastavit nový kód.

  • Zjištění kódu
  • Zrušení kódu
  • Odblokování
  • Nulování počtu pokusů - aktivace pomocí VIN

OPRAVY TACHOMETRŮ
A PŘÍSTROJOVÝCH DESEK

Provádíme opravy tachometrů, at´už se jedná o vadné zobrazování displeje, nefunkční ukazatele rychlosti nebo otáček, celkové nefunkční tachometry. Máme bohaté zkušenosti s odstraňováním celé řady poruch, které se často opakují.

  • Opravy ručiček
  • Opravy podsvícení

OPRAVY FAP (DPF) FILTRŮ

FILTRY PEVNÝCH ČÁSTIC MAJÍ ZA ÚKOL ZACHYTIT PEVNÉ ČÁSTICE SPALIN A SNÍŽIT EMISE DIESLOVÝCH MOTORŮ

V rozmezí 50 - 200.000 km je nutná výměna filtru. Některé systémy navíc vyžadují pravidelné dolévání drahých aditiv.

FAP filtr má velmi omezenou životnost, která může být ovlivněna několika faktory a to zejména kvalitou paliva které tankujete a režimem jízdy který používáte při provozu vašeho vozu. Výměna tohoto filtru za nový je velmi nákladná a přesto že cena v některých případech může dosahovat i třetiny ceny vozu, může se po výměně za nový tento problém po čase opět opakovat.

JAK SE PROJEVUJE
UCPANÝ FAP FILTR
 

  • Rozsvícením kontrolky DPF nebo elektroniky motoru
  • Přechodem motoru do tzv. nouzového režimu
  • Vyšší spotřebou paliva
  • Auto po sešlápnutí plynového pedálu neakceleruje
  • Auto se přepne do režimu regenerace, čímž roste spotřeba vozu
  • Auto se opětovně přepíná do režimu regenerace, může dojít k poškození motoru a jeho součástí (při neúspěšných regeneracích dochází k ředění motorového oleje a tím ztrátě jeho mazacích schopností).

Pokud vše ukazuje na FAP (DPF) máme dvě řešení:

1) Výměna za nový FAP (DPF)
2) Repase filtru FAP (DPF)  

ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ S FILTRY PEVNÝCH ČÁSTIC
 

  • Nejdříve musíme zjistit jestli se opravdu jedná o ucpaný FAP (DPF)

Částé příčiny rozsvícení kontrolky jsou:

  • Nefunkční čidlo diferenčního tlaku
  • Vadné snímače teploty
  • EGR ventil
Bezúdržbový regenerovatelný systém - 1. Předčištěné výfukové plyny 2. Příčný řez tělesem filtru 3. Funkce filtračních elementů
4. Senzory teploty 5. Teplotní čidlo 6. Filtrační cyklus 7.Regenerované plyny A. Filtrační fáze B. Regenerační fáze
Bezúdržbový regenerovatelný systém - 1. Předčištěné výfukové plyny 2. Příčný řez tělesem filtru 3. Funkce filtračních elementů 4. Senzory teploty 5. Teplotní čidlo 6. Filtrační cyklus 7.Regenerované plyny A. Filtrační fáze B. Regenerační fáze

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

V pořádku